20 Ocak 2009 Salı

Bebek Arabası Sorunsalı

Hamileliğimin 6. ayından beri bir bebek arabası sorunum var ki; evlere şenlik.. Tamam, ben kararsızım.. Ama tam bir karar veriyorum; pat! biri diyor ki; şu daha iyi.. Başka biri diyor ki o şöyle şunu seç..

Aslında ilk istediğim Bugaboo Cameleon idi..



İnanılmaz manevra kabiliyeti var, tekerlekleri tam İstanbul'un çukurlu caddelerine uygun.. Gel gör ki; çok pahalı... Gerçi 4 yaşına kadar kullanılıyor fakat, arabası olmayan için çin işkencesi. Kapatmak, bagaja sokmak, apartmanlardaki düdük kadar asansöre bindirmek inanın çok zor..

Daha bebeğim doğmadan fikir değiştirip Quinny Buzz almaya karar verdim.




Tek hareketle kapanıp, otomatik olarak açılabiliyor, Maxi Cosi'nin meşhur Cabrio Fix'leri ile de kullanılabiliyordu. Almak için gittiğimizde Eşim kutunun içinden çıkan arka tekerleği görünce paniğe kapıldı. Çok büyük olduklarını söyleyerek beni bu arabadan da bir şekilde vazgeçirdi.. Bu arada Stokke de favorilerim arasındaydı. Ama coşma dedim kendime.. Beğendiklerim arasında en uçuk araba oydu..
Bebeğim doğduktan sonra birgün eşim bana telefon açıp Zapp alıyorum, ne renk olsun dedi. Lohusalığın verdiği aptallıkla turuncu olsun dedim.




Katlanınca gerçekten minicik oluyor, az yer kaplıyor, ana kucağıyla kullanımı harika.. ama tutma yerlerine hiç bir şey asamıyorsunuz, hemen devriliyor.. Ayrıca ana kucağı dışında kendi kılıfıyla kullanımı inanılmaz kullanışsız. Sırtı dimdik ve hiç bir şekilde yatmıyor.. Çocuklar genelde gezinirken uyurlar; bu arabada boyunları öne düşüyor. Ayrıca açıp kaparken 2 elinizi ve de bir ayağınızı kullanıyorsunuz. Yalnız başınıza gezerken taksiye binme durumunda ya çocuğu şoföre verip arabanızı kapayacaksınız, ya da taksi şoförüne bir saat nasıl açılıp kapandığını anlatacaksınız. Kısacası çok büyük bir hata yapmış olduk Zapp almakla..



Bir ara Bugaboo Bee aklımı çeldi.. Daha doğrusu Cameleon'lara bakınırken kardeşim Bee'nin bana daha uygun olduğunu söyledi.. Gerçekten tam bana göreydi..


Almaya karar vermiştim ki; bir blogda bebeklerin büyüyünce arabaya sığmadığını, en fazla 24 aya kadar kullanılabildiğini okudum. Hemen araştırmaya başladım tabi. Yabancı sitelerdeki yorumlar da bu yöndeydi: Oturma yerindeki yan yastıkları çocuğun hareketini engelliyor.. Dolayısyla 2 sene için bu para değmez dedim ve almaktan vazgeçtim. Oysa kullanımı o kadar güzeldi ki.. Her tekerleğinde yaylı amortisör sistemi var, çok hafif ve çift yönlü kullanılabiliyor. Ana kucağıyla da kullanılabiliyor, sırtı da yatıyor.. Ama maalesef oturma yeri çok dar.


Bütün bunların üzerine düşündüm taşındam ve Maclaren Sport almaya karar verdim. Ne de olsa en çok satan pusetlerden biri.. Alanların bir bildiği var ki bu kadar çok satıyor. Ayrıca tek el ve bir ayak kullanılarak açılıp kapanabiliyor. Kılıfı çıkarılabiliyor ve yıkanabiliyor. Omuza asma yeri var, kapanınca küçücük oluyor. Sırtı yatabiliyor. Tek kötü tarafı tekerlekleri çok küçük, sarsıntılar bebek tarafından hissediliyor. Bir de tek yönlü kullanılabiliyor.

Az önce aradılar, istediğim renk gelmiş. Yarın gidip alacağım. Bu sefer kesin kararlıyım. Nasıl olduğunu kullandıktan sonra anlatırım...

1 yorum:

  1. Bugaboo cameleon almamakla hata yapmışsınız. Maclaren sport veya quest serileri bebek büyüdükçe.. 2yaş ve sonrası... anneye eziyetten başka bir şey değil. Öyle uzun uzun sokaklarda dolaşamazsınız. Küçük tekerleklerden dolayı ağırlaşan bebeğiniz itmek size zarar verir. ben de stokke ve bugaboo arasında ikilemde kalmıştım. Hatta 2005 ylılında henüz Türkiye'de yokken ürünleri hiç test etme fırsatım olmadan karar vermiştim. Stokke iyi hoş ama gerek basinet gerekse de oturma seti çok dar. 2 yaşa kadar ancak kullanılır. Sonuta çok doğru karar vermişim. İlle de cameleon diyenlerdenim. Mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil

Lilypie 1st Birthday Ticker