23 Ocak 2009 Cuma

Bebeğim uyumuyor!

Artık uykusuzluktan bayılmak üzereyim. Bebeğim bir türlü uyumuyor. 6 aylık olana kadar bıraktığım yerde uyuyan bebek, şimdi ille de kucakta uyumak istiyor. Geceleri en az 2 defa kalkıyor ve meme istiyor. Halbuki 3 aylıkken gece uyanmayı bırakmıştı.
Dedesi -yani babam-, onunla vakit geçirmek için kucağına yatırıp evin içinde onunla konuşup yürüyordu. Bir süre sonra kucağında uyuyakalıyordu tabii. Bu olay zaman içerisinde çocuğu uyutmaya dönüştü, hatta zamansız uykulara dönüştü. Gece, gündüz, öğlen, ikindi.. Dedemiz uyutmayı kendine görev edindi. Bir süre sonra bebeğim evde de kucakta, hatta ayakta yürüyerek uyutulmak istemeye başladı. Bu durumu düzeltmeye tam karar vermiştim ki; bu sefer de dişi çıkmaya başladı. Doktoruna danıştım, işe yarayacak bir bilgi edinemedim maalesef.
Sabahları 8.00'da kalkıyor, öğleden önce 2 saat, öğleden sonra, akşamüstü 40 dk kadar uyuyordu. Şimdi yine sabah kalkıyor, öğlen 12.00'da bazen 2 saat uyuyor bazen 20 dk uyuyor, akşamları 8.00'de yatıyor ve tam şükür uyuyor diyorum ki; 10.00'da uyanıyor. Oyun moduna girmesin diye yatağından bile çıkarmıyorum ama o yatağın parmaklıklarına tutunup ayağa kalkıyor ve neşeyle oyun moduna giriyor. Emzirmeye çalışıyorum, su veriyorum, kucağımda gezdirip pışpışlıyorum ama sonuç yine aynı. Sonra da 12.00 gibi tepine tepine gece uykusuna yatıyor. O da delik deşik. Ve ben artık uykusuzluktan bayılmak üzereyim.
"Ferber Yöntemi"ni uygulamaya kalktım bir ara.. Hani arkanızdan ağlaya ağlaya helak oldukları yöntem. Benim kalbim dayanmadı el kadar çocuğu hıçkıra hıçkıra ağlarken dinlemeye. Dayanmaya çalıştım, hatta kapının arkasında ben de ağladım.. Ama yapamadım. Çok zor.. Bir daha denemeliyim belki ama şu üst dişi bir çıksın da çocuğun acısı azalsın hiç olmazsa diyorum.
Çok çaresizim şu aralar.. Hem uykusuz hem de çaresiz..

3 yorum:

  1. merhaba,şu an bir yandan gülüyor bir yandan yazıyorum,zira küçük oğlumu bir türlü uyutamadım. sizede allah kolaylık versin. ferber yöntemi bana göre çok yanlış. zaten bir annenin dayanması mümkün değil. tüm içten sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. merhaba kurabiye perisi ... ben yasemin...benimde senin gibi blogum var ama yemek hakkinda...www.monnaroza.blogspot.com
    uyguladigin yöntemi yapmasanda olur... türkcem cok iyi degil... o bahsettin ferber yöntemi malesef... cok dergilerde yaziliyor anlatailiyor...bir bebegi her agladiginda bakilmamasi gerektiginde... fakat bugun piskologlar ve ünlü winterhoff veya dr beschorner gibi konusunca... bir bebegin ilk 1 yilinda bizim gibi bencil düsünemiyor..

    yani o bebek agliyorsa senin yoklugundan korktugu icin... veya sevgiye ihtiyaci var..
    yada yukardaki lambadan korktu
    ne bilim yada ucan sinekten

    asla ve asla aglayarak birakmamak lazim...travma gecirebilen haassas bebeklerde var..

    keske türkcem iyi olsa da sana güzel anlatabilseydim. gerci simdi bebis büyümüstür... ama bidahasina bence bu söylediklerimi bi tekrar arastir...

    ben de bu konuda cok israrliydim sonra dr beschorner ile tanisirken dogru olani ögrendim.

    fakat bi not daha var... her aglayan bebegi ama kucaga da almamak lazim bunu unuttum söylemeyi... kademe sakinlestirme sistemi var piskologlarin cok bahsettigi ve pedagoglarin...

    kademe sakinlestirmede ilk bebegin yanina gitmekdir ve bakismak...iki kademede onunla konusmak... her kademe arasinda 1 dk zaman ayir... yine sakinlesmezse ... ücüncü kademede elini onun gögsüne koy... dördüncü kademede ellerini gögsüne bagla ve iki bacaklarini tut ellerinle...genelde burda bebek kendini sakinlestiriyor... hala susmazsa kucagina alabilirsin ve en son kademede meme verebilirsin

    simdi bu kadar uzun bi sakinlestirmenin hedefi nolabiilr diye merak ediyosan cok özelligi ve hedefi var... bebek kendini sakinlestirmeyi kendi kendine konsentre olmayi ögreniyor...sana ihtiac duymadan... kendine geliiyor..

    cok yazdim ya:)
    siten cok güzel ve cok sevdigim konular var... benimde sevdigim ve arastirdigim konu en cok piskoloji ve pedagoji... belki de bu yüzden sevdim sayfani :)

    emm bisi daha unuttum geceleri meme istemesi de normal cünkü belirli bi zamanlarda günlerde onun sistematik plani da var... büyüme yasiyor bebisler yani normalden daha hizli bi gelisimleri oluyor geceleri veya gündüz...bunu aglayarak ve acikarak gösteriyorlar... bu yüzden devamli geceleri meme ister

    hadi bu kadar yeter :)

    yasmin

    YanıtlaSil
  3. benim bebeğimde 6 aylık ve aynı şeyleri, hatta tıpkısını yaşıyorum, gece kucakta gezmek istiyor, bi türlü çare bulamıyorum, uykusuzluktan sinirlerim bozuldu artık, rezene, anason çayı verdim banamısın demiyo, uyumadan önce muhallebi yedirdim acaba açlıktanmı uyanıyo diye, o da olmadı, doktorumuz gazı vardır diyor ama bütün gece kucağımda pışpışlıyorum ne çıkmaz gazmış, ki hiç gazlı değildi bebeğim, şimdide değil.
    nolur birileri bi çare bulsun, yokmu bi fikri olan :o((((

    YanıtlaSil

Lilypie 1st Birthday Ticker