3 Şubat 2009 Salı

Kızım Kurdeşen döktü!

Üç gün önce kızımın üstünü değiştirirken az kalsın aklımı kaçırıyordum. Göğsü, sırtı ve boynu pençe pençe kızarmış, kabarmıştı. İki yanyana yuvarlak kırmızı kabarıklık göğsünde, tek kocaman kabarıklık sırtında ve çevrelerinde de minik noktacıklar vardı. Hemen banyoya sokup ılık suyla yıkadım, terlediyse daha çok kabarmasın diye..
Pazartesi doktora gittik. En sonunda cumartesi yedirdiğim kivinin alerji yaptığına kanaat getirdik. Meğer kivi çok alerjen bir meyveymiş, hatta çilekle aynı seviyedelermiş. Ama çok bilinmiyormuş. Nasıl vicdan azabı çektim bilemezsiniz. Ucundan azıcık bile tattırmak için 1 yaşını beklemem gerekirken koca kiviyi bir seferde yedirdim. Kendimi en şaşkoloz anne ilan ettim bu yüzden. Çok şükür ki daha ağır bir durum gelişmedi.
Bir kere reaksiyon gösterince herşeye tepki verebilir diye diğer riskli yiyecekleri de kaldırmamızı söyledi doktor. Üç günde bir 1/4 yumurta sarısı veriyorduk, onu kaldırdık. Kahvaltıda yediği bebe bisküvisini de içerdiği yumurta yüzünden kaldırdık. Boğazında da alerjiye bağlı kızarıklık olmuş. Sürekli öksürüyor. Doktor Zirtek diye bir damla verdi, onu da kullandık, ama bugün gıdısı ve boynu daha da kabardı. Hemen doktoru aradım. Alerji yapabilecek şeyleri benim de yememem gerekiyormuş. Domates, portakal, çilek, acı, baharat vs. yasak yani.. 2 gün daha deneyip tekrar görüşelim dedi doktorumuz. Umarım bu geçici birşeydir.
Ben de, eşim de alerjik bünyeli olduğumuz için kızımızın da yüksek yüzdeyle risk altında olduğunu söyledi doktorumuz. Eğer bünyesi zayıf olursa kedi alacağız eve, eşimle baştan kararlaştırdık. Evde hayvan beslemek, bağışıklığı güçlendirip, alerji oluşmasını engelliyor. Hem fiziksel, hem psikolojik olarak çocuk gelişimine olumlu katkıları var. Bakımı çok zor olduğu ve evimiz müsait olmadığı için hala düşünmekteyiz ama eğer kızımızın ihtiyacı olduğuna emin olursak hemen alacağız.

2 yorum:

  1. hayırlı geceler ,
    çok büyük geçmiş olsun, inşaallah birdaha tekrarlamaz,allahtan şifalar diliyorum yavrunuza.
    kendinizi böyle suçlamayın bunu denemeden bilmeniz zaten mümkün değildi...
    kedi konusu bizim derin bir yaramız,en küçük bebeğim doğmadan kedimiz susamı evden gönderdik ,zira evin içinde bakımı oldukca zor oldu tüy dökmesi zavallıcığın dışarıyı istemesi...hepimiz hala unutamadık onu :(
    allahtan sağlık ve mutluluk temenni ediyorum yavrunuz ve size sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için..
    kediciğinize çok üzüldüm. kedi tüyleriyle başetmek çok çok zor olmalı.. fakat eşim de ben de alerjiden o kadar muzdaripiz ki, çocuğumuz bizim yaşadıklarımızı yaşamasın istedik. ama tüylerle de bizzat ben ilgileneceğimden dolayı hala emin değilim.. şimdi siz de böyle söyleyince.. daha düşünmek lazım..

    YanıtlaSil

Lilypie 1st Birthday Ticker